Branding
Ieder serieus bedrijf besteedt aandacht aan zijn branding. Kijk maar eens naar jouw favoriete supermarkt, fastfoodrestaurant of kledingmerk. Alle winkels hebben een vergelijkbare stijl en ook online zie je die stijl duidelijk terug. Maar ook blijven deze bedrijven reclame maken. Dat geldt zelfs voor multinationals die vrijwel iedereen al kent. Waarom? Omdat het belangrijk is dat je doelgroep jouw bedrijf regelmatig voorbij ziet komen. Ook dat is onderdeel van branding. Wil jij ervoor zorgen dat jouw doelgroep liever voor jou kiest dan voor de concurrent? Dan ben je bij Foxeo aan het juiste adres!
Wat is branding?
Branding is een zeer breed begrip. Het is een verzamelnaam voor inspanningen die ervoor zorgen dat jouw bedrijf herkenbaar wordt en zich van de concurrent onderscheidt. Denk bijvoorbeeld aan het creƫren van een complete bedrijfsidentiteit, inclusief logo, huisstijl en passende tone of voice. Maar ook de content die je publiceert is hier een onderdeel van. Hierbij neem je namelijk altijd de identiteit van jouw merk als basis.
Over de branding moet goed worden nagedacht. Het is bijvoorbeeld belangrijk dat de kleuren van je huisstijl goed bij het bedrijf passen en niet te veel op die van je concurrent lijken. En je tone of voice moet ook geschikt zijn om je doelgroep mee te overtuigen.
Wat zijn de voordelen van een goede branding?
Een goede branding brengt tal van verschillende voordelen met zich mee. Het zorgt ervoor dat (potentiƫle) klanten jouw bedrijf direct herkennen. Jouw huisstijl is namelijk terug te zien op al jouw communicatiemiddelen en producten. Daarnaast zorgt het er ook voor dat bestaande klanten minder snel geneigd zijn om over te stappen naar de concurrent. Als je een favoriete supermarkt hebt, ben je bijvoorbeeld zo gewend aan de stijl van deze winkelketen dat je minder snel naar de concurrent gaat. Goede branding helpt je ook om je naamsbekendheid te vergroten. Het is dus essentieel als je een autoriteit binnen je eigen branche wilt worden.
Is rebranding verstandig?
Soms is het een goed idee om rebranding te overwegen. Een nieuwe huisstijl, nieuw logo en een betere tone of voice; alles brand new. Dit kan bijvoorbeeld interessant zijn als je hier nooit echt over hebt nagedacht. Heb je simpelweg jouw favoriete kleur gekozen en is je logo nog erg simpel? Weet je niet zeker of je tone of voice goed op je doelgroep aansluit? Dan is rebranding hoogstwaarschijnlijk noodzakelijk. In dit geval geldt ook dat je dit het best zo snel mogelijk kunt oppakken. Hoe langer je wacht, hoe hoger de kosten namelijk zullen oplopen. Al je producten, kanalen en mogelijk zelfs bedrijfsautoās en fysieke vestigingen moeten namelijk aangepast worden aan je nieuwe huisstijl.
Soms kan rebranding ook om een andere reden interessant zijn. Bijvoorbeeld omdat je logo verouderd is of omdat je een andere koers wilt varen met je bedrijf. Zelfs multinationals kiezen er soms voor om hun huisstijl compleet te vernieuwen.
Branding uitbesteden aan Foxeo
De specialisten van Foxeo hebben gevoel voor branding. Wij weten precies hoe we jouw doelgroep het best kunnen aanspreken. Na een uitgebreide kennismaking gaan we na hoe jouw bedrijf zich het best kan profileren naar de buitenwereld. Maar onze dienstverlening gaat veel verder dan dat. We helpen je niet alleen bij het bedenken van een huisstijl, maar je kunt ons ook je website laten vernieuwen. Wij hebben namelijk ook veel ervaring met webdesign.
Onze overige diensten
Is jouw branding al goed geregeld? Dan kunnen we je wellicht op andere vlakken ondersteunen. Door middel van website optimalisatie kunnen we er bijvoorbeeld voor zorgen dat jouw website beter scoort in de zoekmachines. Daarnaast kunnen we je helpen om het conversiepercentage te verbeteren. Op die manier helpen we jouw onderneming om meer winst te behalen!
Wij nemen de mogelijkheden graag met je door
Wil jij jouw branding uitbesteden? Of wordt het tijd voor een effectieve rebranding? Neem dan contact met ons op, zodat we de mogelijkheden met je kunnen doornemen. In een vrijblijvend kennismakingsgesprek vertellen we je graag wat we voor je kunnen betekenen. Uiteraard nemen wij ook uitgebreid de tijd om jouw bedrijf te leren kennen. Zo kunnen we namelijk het best beoordelen hoe we jouw bedrijf op de kaart kunnen zetten! Kun jij niet wachten om kennis met ons te maken? Neem dan vandaag nog contact met ons op.