Contentstrategie
Wil je jouw producten of diensten ook online aanbieden? Dan is een goede contentstrategie van essentieel belang! Het is bijvoorbeeld belangrijk dat je professionele webteksten op je site hebt, maar het kan ook verstandig zijn om een nieuwsbrief te delen en aan blog marketing te doen. Een goede strategie helpt je om potentiële klanten te informeren en te overtuigen. Bovendien kan content ervoor zorgen dat je website beter vindbaar wordt en helpt het je om de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten.
Wil jij verzekerd zijn van een goede contentstrategie? Dan helpen onze specialisten je graag bij het uitwerken hiervan! Bovendien hebben we specialisten in dienst die de copywriting voor je kunnen verzorgen. Wil je alles weten over de mogelijkheden? Plan dan direct een kennismakingsgesprek in of lees eerst nog even verder!
Wat is een contentstrategie precies?
Een contentstrategie gaat uiteraard over de content die je publiceert, maar wat houdt het nu precies in? Het begrip ‘content’ is erg breed. Op je socialmediakanalen post je content, maar dit geldt ook voor je eigen website. En ook fysiek promotiemateriaal, zoals een flyer, valt onder content. Bij het uitwerken van een contentstrategie wordt bepaald welke vormen van content interessant zijn voor jouw bedrijf. Daarnaast wordt er een haalbaar plan opgesteld om de juiste content uit te brengen. Zo kunnen we bijvoorbeeld een contentkalender maken.
Maar ook wordt er voor een contentstrategie nagedacht over de doelgroep en de bedrijfsidentiteit. Wat voor soort content past goed bij jouw bedrijf? Hoe wil jij naar buiten treden? En welke tone of voice past goed bij de doelgroep? Dit zijn allemaal zaken waar een contentspecialist over nadenkt bij het uitwerken van een strategie.
Hoe maak je een contentstrategie?
Bij het maken van een contentstrategie is het belangrijk om eerst de bedrijfsidentiteit goed in kaart te brengen. Kijk maar eens naar grote organisaties. De content heeft altijd een duidelijke stijl en tone of voice, die in alle communicatie terugkomt. Daarnaast is het ook belangrijk dat de content goed bij de doelgroep past. Wat voor content ziet jouw doelgroep graag? En is het verstandig om vaktermen te gebruiken of juist niet?
Zodra je over bovenstaande hebt nagedacht, is het verstandig om te bepalen welke kanalen je wilt inzetten. Ook daarvoor is het belangrijk om naar de doelgroep te kijken. Bovendien speelt het budget hierbij vaak ook een rol. Een contentspecialist gaat altijd goed na hoe het budget zo goed mogelijk besteed kan worden. Is het duidelijk welke kanalen je wilt inzetten? Dan kun je een concrete contentkalender gaan maken. Het is nu ook al belangrijk om concrete onderwerpen te bedenken.
Contentspecialisten
Onze contentspecialisten beschikken over de ervaring, expertise en tools om een professionele contentstrategie uit te werken. Zo kunnen wij bijvoorbeeld een zoekwoordanalyse uitvoeren om te bepalen welke pagina’s we het best kunnen aanmaken voor jouw website.
Waarom is je doelgroep belangrijk voor je content?
Uiteindelijk is het natuurlijk de bedoeling dat je content gelezen wordt door je doelgroep. De content moet dus ook zo geschreven zijn dat het de aandacht van de doelgroep vasthoudt. Om die reden is het belangrijk om de juiste tone of voice aan te houden. Maar ook kan het interessant zijn om na te gaan waar je doelgroep op zoekt. Zo weet je beter welke content de doelgroep graag wil lezen.
Ook bij zoekmachine optimalisatie is het essentieel om de doelgroep niet te vergeten. Als je content volledig geoptimaliseerd is, maar niet interessant is om te lezen, schiet je er alsnog niets mee op. Dit zorgt namelijk voor een verhoogde bounce rate en een lager conversiepercentage, waardoor de vindbaarheid uiteindelijk ook weer afneemt. Onze copywriters en contentspecialisten zorgen er altijd voor dat jouw content uniek is en de doelgroep goed aanspreekt.
Contentstrategie uitbesteden aan professionals
Wil jij er zeker van zijn dat je contentstrategie goed is en dat je content professioneel is? Besteed je contentstrategie dan uit aan Foxeo! Wij zorgen voor goede content die ook daadwerkelijk gelezen wordt door de doelgroep. Daarnaast kunnen wij je bijvoorbeeld helpen om je website Voice Search-klaar te maken. Benieuwd wat wij allemaal voor je kunnen betekenen? Plan dan een vrijblijvend kennismakingsgesprek met ons in! Wij maken graag kennis met jouw bedrijf, zodat we kunnen bepalen hoe we je het best kunnen ondersteunen. Natuurlijk krijg jij ook alle ruimte om ons vragen te stellen. Na afloop van het kennismakingsgesprek beslis je zelf of je met ons in zee gaat.