Google Display adverteren
Wil je op Google Display adverteren? Dit kan een belangrijk onderdeel zijn van je marketingstrategie. Dankzij de visuele eigenschappen van een advertentie via Google Display, kun je veel potentiële klanten naar je website lokken. Daarbij is het cruciaal dat je weet wat jouw specifieke doelgroep is en dat je de campagne blijft optimaliseren. Om echt goede resultaten te bereiken, moet je daar veel tijd in investeren. Daarom is het een optie om dit aan Foxeo uit te besteden. Plan direct een kennismakingsgesprek in.
Wat zijn Google Display advertenties?
Een goede manier om veel potentiële klanten te bereiken, is door via het netwerk van Google Display te adverteren. Google Display advertenties zijn advertenties die worden weergegeven op diverse websites. Hierbij kun je denken aan zowel kleine als grote websites en websites, onder meer YouTube en Gmail. In tegenstelling tot de reguliere advertenties van Google Ads, gaat het hier om advertenties met afbeeldingen, grafische elementen of video’s. Waar een reguliere advertentie van Google Ads uit tekst bestaat, kun je met behulp van visuele elementen je product of dienst onder de aandacht brengen.
Hoe werkt Google Display?
Als je via Google Display wilt adverteren, moet je een account aanmaken met Google Ads. Deze handige tool biedt veel mogelijkheden voor adverteerders om hun bereik te vergroten, bijvoorbeeld met behulp van een campagne op Google Shopping. Zoals we dat van Google Ads gewend zijn, is het relatief eenvoudig om op Google Display een campagne op te zetten. Google Ads staat dan ook bekend om zijn gebruiksvriendelijkheid. Je kunt gemakkelijk verschillende formats gebruiken. Denk hierbij aan advertenties met afbeeldingen of videoadvertenties. Daarnaast kun je een specifieke doelgroep targetten. Vervolgens wordt je advertentie gepresenteerd aan je potentiële klanten.
Hoe duur is Display advertising?
Het kost geld om op Google Display te adverteren. Wat de kosten precies zijn, verschilt per campagne. De kosten zijn afhankelijk van diverse factoren. Onder meer het formaat van de advertentie en de kwaliteit van je advertentie spelen daarbij een rol. Omdat Google Display werkt met een biedsysteem, heeft de hoeveelheid concurrentie ook invloed op de kosten. Een campagne op Google Display is niet duur, maar wel als je deze niet op de juiste manier opzet. Doe je dat wel, betalen de advertentiekosten zich terug in de vorm van hogere bezoekersaantallen en hogere verkoopcijfers.
Bereik gemakkelijk potentiële klanten
De belangrijkste reden waarom je op Google Display wilt adverteren, is omdat je het bereik van je campagne kunt vergroten. Als je eenmaal weet op welke websites en apps je doelgroep zich bevindt, kun je ze met behulp van Google Display eenvoudig targetten. Vergeleken bij een campagne op Google Shopping, bereik je je doelgroep ook wanneer ze niet op dat moment aan het zoeken zijn naar een product. Mensen komen je advertentie namelijk tegen wanneer ze een andere website of app gebruiken. Aan de ene kant verbeter je de vindbaarheid van je product of dienst. Aan de andere kant wordt de naamsbekendheid van je merk verbreed.
Profiteer van onze expertise
Als je van plan bent om op Google Display te adverteren, helpen we je graag. Onze ondersteuning kan echt het verschil maken. Dat komt omdat we bij Foxeo alles weten over online marketing. Je loopt bijvoorbeeld veel winst mis als je advertenties niet aan de juiste doelgroep worden getoond. Met onze uitgebreide ervaring en expertise kunnen we je uitstekend van dienst zijn. Transparantie en maatwerk staat bij ons centraal. Daarom plannen we graag een kennismakingsgesprek met je in. Tijdens dit gesprek zullen we onder meer je wensen en doelen zorgvuldig in kaart brengen, zodat we weten hoe we je moeten ontzorgen.
Plan gerust een kennismakingsgesprek in
Wil je alles uit je bedrijf halen door via Google Display te adverteren? Dan kun je terecht bij Foxeo. Een advertentie via Google Display is een krachtige manier om je product onder de aandacht te brengen. Daarvoor moet je wel weten hoe je dit op de juiste manier toepast. Wij zijn dé specialist als het gaat om online marketing. Onze specialisten zorgen ervoor dat je de beste resultaten bereikt. Ook op andere manieren kunnen we je ondersteunen. Zo zijn we bijvoorbeeld gespecialiseerd in affiliate marketing. Als je benieuwd bent naar de mogelijkheden, neem dan vooral contact met ons op en plan een kennismakingsgesprek in. Dit is geheel vrijblijvend.